Staudebed

Staudebed

Sider

søndag 16. august 2015

Hage til glede og ikke til besvær

Planter og hage er er fantastisk hobby å ha. Jeg elsker hagen min! Den er perfekt for meg, men det kan nok være vanskelig å se for folk som stikker innom.  Det er jo "bare en hage". Og her bugner det ikke av sommerblomster og velstelte bed akkurat. Derimot bugner det av ugras, uferdige prosjekter, barneleker, tyggebein, og 100 par sko utafor terrassedøra.

Noen vil si at her har jeg masse jobb foran meg,
jeg velger å tenke at skråningen har et stort potensiale.

Nærbilder er redningen når de store plantekomposisjonene
ikke er helt på plass. Druene i veksthuset mitt trives godt.  

Jeg drømmer om en frodig, blomstrende hage i engelsk cottage garden-stil. Om 20-25 år begynner det kanskje å likne noe... Imens koser jeg meg med småprosjekter og planlegging og forestiller meg hvordan det kommer til å bli.

Georginer, fylt pyntekorg og dill i en vakker samplanting på NMBU i Ås.
Daglilje med fantastisk gulfarge på NMBU i Ås. Den
blomstrer nå i august. Jeg vet ikke hva sorten heter.
Jeg tenker at hagen er det stedet jeg ALLTID skal tillate meg å senke skuldrene, og ALDRI ha dårlig samvittighet for noe som ikke blir gjort. Det som ikke blir gjort i år, blir kanskje gjort neste år. Eller kanskje ikke. Hagen er, og skal være fristedet mitt!


Hilsen Gunn MariJ


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar