Staudebed

Staudebed

Sider

søndag 9. august 2015

Om sesongen 2012 og gårsdagens shoppingkupp

Den første sommeren var det ikke fokus på hage i det hele tatt. Jeg var opptatt med å ordne ting i huset. Tomta var stort sett full av gjørme, noe som er interessant når man har barn og hunder som løper ut og inn med eller uten sko. Sånn jeg husker det regnet det i bøtter og spann hele sommeren, og vi vasket gulvet. Men vi la i alle fall 100 kvm ferdigplen for å ha et sted å sette huskestativet til ungene. 

Og vi bygde terrasse. Med snekkerhjelp fra svigerfar ble den kjempefin. Den er i to plan og direkte knyttet til hagen. Ytterst mot skråningen bygde vi (vel, de andre bygde, mens jeg bestemte hvordan det skulle se ut) trekasser til å dyrke i. 

Det var herlig å kunne gå barbeint fra huset og ut på terrassen! Men flotte, nye terrasser blir også utrolige stygge av gjørmete føtter av ymse slag. Så vi fikk vaske den også.

Vaske, vaske...
Nå i 2015 har jeg blant annet sukkererter, lavendel, oregano, kruspersille,
sitrontimian, og sitronmelisse i kassene på terrassen.

Og så MÅ jeg fortelle om shoppingkuppet jeg gjorde i går:

Var på gjenvinningsstasjonen for å hente jord, og stakk innom gjenbrukscontaineren som jeg pleier. Og tror du ikke jeg fant både en flott, gammel trekasse, og bord og to stoler til å ha i hagen! 

Morgenkaffeplass
Noe furet, værbitt kanskje, men jeg elsker gamle, slitte ting. Jeg ser for meg at disse hagemøblene skal stå i lysthuset som jeg planlegger å lage en gang. Enn så lenge står de i sørveggen av huset.

Hilsen Gunn MariJ






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar