Staudebed

Staudebed

Sider

fredag 16. oktober 2015

Et par timers byggeprosjekt på tampen av sesongen

Jeg liker at hage ikke trenger å koste så mye. Det er utrolig hvor hyggelig det kan bli bare ved å bruke fantasien; gjenbruke materialer, lage egne planter eller få av naboen, lete etter fine ting på loppemarked og så videre. Og det er herlig å få være litt kreativ i stedet for å bare kjøpe ferdige løsninger. Dette prosjektet hadde jeg tenkt på lenge. Tidligere i sommer slo vi ned fire stolpeføtter i jorda, men så tok vi tre måneders pause før vi plutselig bestemte oss for å gjøre det ferdig:

Noen passe tykke trestammer fra små trær...

På dette stadiet var det kanskje noen naboer som undret seg litt.

På dette tidspunktet må jeg innrømme at jeg tvilte litt selv.

Men så begynte det å likne på noe...

Og så var den ferdig! En portal til klematisen.
Jeg har lenge ønsket meg en portal til klematis, men har ikke gjort noe med det. Klematisen plantet jeg for flere år siden, og den vokser og brer seg utover alt annet som vokser i bedet. Det tok to timer, og var godt investert tid. Jeg er strålende fornøyd!

Hilsen Gunn Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar