Staudebed

Staudebed

Sider

tirsdag 6. oktober 2015

På besøk hos Hilde

I september var jeg så heldig å få være med en kollega på besøk til en venninne av henne. Denne venninnen, som heter Hilde, har en helt FANTASTISK hage. Hun formerer de fleste av plantene sine selv, og planter dem ut tilfeldig uten plan, der hvor det finnes en ledig plass. Resultatet er like fargerikt og inspirerende som Hilde.

Solhatt og røde solsikker.
Plen er oppskrytt...
Sommerfuglbusk bærer navnet sitt med rette.
Dagliljer i mange farger og fasonger.

Solhatt, prestekrage og alunrot.


Så i stedet for å streve med kjedelig planlegging av bed med veltilpassa farger og blomstringstider, så skal jeg nå bare følge hennes eksempel og sette plantene hvor jeg vil og i selskap med hva som helst. Det blir jo fint likevel! Da står det egentlig bare på mengden planter, Å kjøpe ferdige planter koster en formue, så det er bra at jeg allerede har begynt å så... 

Hilsen Gunn MariJ

1 kommentar:

  1. Et mangfold av planter og blomster er allerede også i din hage. Hva som gir gode opplevelser er tuftet på lys årstider og stemninger. Nå er det høstens stemninger. Jeg gleder meg til de mange kommende årstider i "hagenidalen"

    SvarSlett